It's my life

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Stina - 9 oktober 2010 19:13

med kameran har resulterat i en mängd, och jag menar mängd, bilder på precis allt och inget. Både gubben och jag har lekt och testat.

99 % av dom var bara att kasta direkt  =)

Tänk vad den digitala tekniken underlättar !

Det är bara att fota på och kasta allt som inte blir bra. Det var skillnad när det skulle framkallas fotorullar !!

Här kommer några av dom bilder som inte kastades, fast dom är långt ifrån bra *s* men vi gillar dom ändå !

När jag får till skärpa och lär mig alla inställningar så kommer det bli kanon, det är jag säker på =)


        


Av Stina - 9 oktober 2010 16:57

Idag har jag fått ny utsikt från mitt köksfönster.


I hagen mitt över vägen där det tidigare gick kor ( ladugården är nu nedlagd sedan i somras ) har det idag flyttat in 4 stycken islandshästar som ska gå på lösdrift.

Trevligt att byta vy ibland, nu blir det lurviga små hästar  =)


  


Av Stina - 9 oktober 2010 06:47

Torsdagen blev precis så tråkig och långdragen som jag hade befarat.

Jag for hemifrån kvart över 7 och var hemma igen 17.30

Jag lyckades fynda lite till barnen mellan mina uppdrag och kom hem med 4 tröjor och ett par tights till Becca, 50 kr styck, samt allväderstövlar till henne och kängor till David för 150 kr styck.


Igår var det jobb till klockan 14 och sedan hämtade jag ut den, Kameran !!!

Andäktigt plockade vi upp den och inspekterade den - Johan , jag och Becca.

Satte batteriet på laddning och planerade en helkväll med att leka med den och bara känna på.

Satte mig vid datorn och surfade runt líte och kände hur en huvudvärk av typen "spännband runt skallen" smög på. Mådde lite illa och kände mig lite yr.

Hade sovit illa på natten så trodde jag nog bara var trött så jag kröp ner i sängen och tänkte vila en timme.

Hann ligga en 20 minuter innan jag började kräkas.


Så det var den kvällen. En stor del tillbringades med hink och toalett svärandes förbannelser över elaka virus som attackerar en stackars oskyldig kvinna.

Mockade i stallet och kräktes om vartannat i skottkärran.

Vissa dagar önskar jag att jag inte var så tokig så jag hade häst och igår var en sån dag !

Djuren ska ha sitt även om man är halvdöd, fast dom fick snabbvarianten kan jag erkänna.

Ingen sopad stallgång, inga urtvättade vattenhinkar och ingen borstning.


Envis som jag är så släpade jag iaf med mig kameran ner till stallet och tog lite bilder på katter och hästar.

Med darriga händer, dåligt ljus och en kamera jag inte förstår mig på och en pågående maginfluensa *s*

Ja, jag måtte va lite lagom galen !

Bilderna blev ju därefter, men kameran är invigd !!


      


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards