It's my life

Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Stina - 25 oktober 2010 10:51

Önskade jag hade tagit med mig fina kameran ut imorse när jag stod med sonen och väntade på hans taxi, månen och himlen var så vackra så det var nästan magiskt !

Nu har jag ju alltid mobilen med mig så fotade gjorde jag ändå, men det blir ju inte riktigt lika bra med en mobilkamera .... fast jag lägger in dom ändå så får ni liksom tänka er hur vackert det var !!


      


När alla ungar kommit iväg så roade jag mig nere i stallet, som varje dag när jag är ledig på fm.

Borstade av Vincent och förberedde för ett longerpass med kapson och inspänningstyglar.

När vi väl kom ut i ridhagen så var han - som vanligt - lite stressad och kunde inte skritta.

Trav, hopp och kast med huvudet var mer hans melodi samtidigt som han slog dövörat till att matte hade tänkt sig få bestämma takt och ton.


Så istället för ett traditionellt pass så blev morgonens mål : avslappning.

Det tog 40 minuter men tillslut hade jag honom skrittandes lugnt runt mig på slak lina med avslappnad hållning.


  


Vi avslutade passet med lite pisk ... ja, ni ser ju hur livrädd han är för den, han höll på att somna .

Är inte detta en av vad som brukar kallas för De 7 lekarna, 7 games, inom NH världen ?


  


I bakgrunden på bilden ser ni timret som ställdes upp häromdan och vi avslutade morgonen med att lugnt inspektera dom och inse att dom inte skulle äta upp oss.


  



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards