It's my life

Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Stina - 22 oktober 2010 20:52

Hämtade in Bilan och Vincent från hagarna innan Anneli kom förbi efter jobbet.

Herr V och jag hade en konflikt redan där.

Först fick jag gå och hämta honom längst bort i hagen där han först vände och gick åt andra hållet när han såg mig.

Ebba däremot kom fram till mig och fick grimma på sig så då gav han upp.

Utsikten av att bli lämnad ensam i hagen lockade väl inte värst.

Han började däremot att springa runt, runt oss och sparka mot oss ( fast på lite håll ) och bete sig som en dåre !!


Anneli kom och vi klädde på hästarna.

Jag vet inte om jag skrivit nångång att Vincent inte går att tränsa på det normala sättet ?

Jag lossnar bettet från ena sidostycket och tar på tränset med bettet hängande vid sidan.

Så lägger jag ena handen över nosryggen, öppnar munnen försiktigt med ena tummen och tar in bettet sidlänges i munnen på honom.

Gör jag så här så står han lugnt och suger direkt tag i bettet när det kommer in i munnen så det är bara att spänna fast sidostycket igen.

Försöker man tränsa normalt får han panik och kastar sig.

Lägger man inte ena handen på nosryggen så kan man glömma att få in nåt bett överhuvudtaget.


Så skrittade vi iväg ut i skogen och var borta lite mer än en timme.

Båda hästarna var lite pigga,tittiga och hoppiga - mest pga blåst och kyla tror jag men det var inte mer än så .


  


Kände mig till att börja med arg ( för att vi bråkat i hagen ) och för att han bara inte kan "uppföra sig ".

Sedan blev jag ledsen för att det inte funkar .

Jag tycker han är världens vackraste häst ... när jag ser honom riden av någon annan så blir det ännu tydligare hur vacker han är. I mina ögon.

Mot slutet blev jag arg igen !

Arg för att Anneli rider honom bättre än mig.

Arg för att jag är så himla FEG !!! Hur farligt kan det vara egentligen ?

Och arg för att han är "dum" ... dum och vacker och helt enkelt alldeles,alldeles underbar.


När Anneli åkt och jag blev ensam i stallet satte jag mig ner och grät en skvätt.

Bryta ihop och komma igen kallas det väl ...


Hjärnan säger åt mig att sälja och gå vidare.

Hjärtat skriker rakt ut.

Jag har en gång sålt en häst jag älskat lika totalt som jag älskar Vincent.

När jag sålt henne la jag av med hästar helt de närmsta 12 åren och gick inte ens i närheten av någon häst mer.

Jag kan än idag inte prata om henne utan att få en klump i halsen och vilja skrika rakt ut.

Nån dag ska jag göra ett inlägg om henne  ...


Jag tror inte att jag klarar att sälja Vincent.

Jag tror inte jag klarar att lämna bort honom överhuvudtaget.

När jag köper en häst så är det för livet.

Ett livsåtagande ... det har jag sagt sen jag återupptog mitt hästintresse.

Varför ska jag ändra mig nu ??


"Woe Unto Thee "

 

      


Av Stina - 22 oktober 2010 10:21

Vart har jag lagt mina vantar nånstans ? *letar*

Jag höll på att gå åt när jag fick skrapa av snö/is från vindrutan ... har nog inte fått upp värmen i fingrarna ännu !


  


Åkte upp till VC med dottern och hennes onda fot och fick träffa min husläkare.

Dottern går väldigt snett med sin vänstra fot och den är snedvinklad, svårt att förklara. Hon har haft ont av och till senaste året, men nu sista 2 veckorna haft konstant ont.

Hon vill inte stödja alls på insidan av foten fn.


I vilket fall så ska vi in och röntga den nästa vecka och hon ska äta Ibumetin i 10 dagar.

Visar röntgen inget så ska jag ta kontakt med någon som var duktig på ilägg till skor och prova ut vad hon kan tänkas behöva.

Läkaren tror att det handlar om snedbelastning men vill ta en röntgen för säkerhets skull.


På våran vårdcentral är det förresten Pökförbud ... borde införas på alla vårdcentraler tycker jag ;)


  




Av Stina - 22 oktober 2010 06:25

Oj, här går man ut ,halvt om halvt vaken, och ser att det faktiskt HAR snöat inatt.

Trodde jag faktiskt inte !

Det ligger kvar på gräsmattan och biltaket än så länge, kommer nog att ha smält snart för det är plusgrader ute.

Tycker nog det är lite väl tidigt ... undrar hur vintern kommer att bli om det börjar redan ??


Idag är en ledig dag - ja, jag är faktiskt ledig i dagarna 3 !

Ska till VC idag med  yngsta dottern som har problem med en ond fot och Anneli skulle komma hit vid 16 efter jobbet.

Planerar bara att rida ut och prata ... jag har legat "hela" natten och grubblat så jag tänkte överösa henne med en massa konstiga tankar och ideer =)


Bjuder på ett par bilder på Billan från igår, hon körde lite vild och vacker tema och det blev en hel del bra bilder.


Även liten gammal ponny fick lite skutt i sina ben när han stod och såg på hur Billan showade loss !


  

    


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards